İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) öz kaynaklarıyla sürdürdüğü Pendik Merkez–Kaynarca Merkez–Fevzi Çakmak Metro Hattı’nda çalışmalar devam ediyor. Hattaki son durumu yerinde inceleyen İBB Başkanvekili Nuri Aslan, projenin 2026 yılı sonu ile 2027 yılının ilk yarısı arasında hizmete açılmasının planlandığını duyurdu.Kaynarca-Pendik metro hattı şantiyesinde gerçekleştirilen inceleme programına İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Erman Eryılmaz ve Metro İstanbul Genel Müdürü Özhan Şenol da katıldı. Yetkililerden çalışmalar hakkında bilgi alan Aslan, projenin geldiği aşamaya ilişkin değerlendirmelerde bulundu.Nuri Aslan, hattın geçmişine değinerek projenin ilk ihalesinin 2017 yılında gerçekleştirildiğini hatırlattı. İstanbul’daki bazı metro projelerinin geçmiş yıllarda durdurulduğunu ifade eden Aslan, 2019 sonrasında yeniden önceliklendirme yapılarak raylı sistem yatırımlarının hızlandırıldığını söyledi.İstanbul genelinde raylı sistem yatırımlarının sürdüğünü belirten Aslan, belediyenin kendi imkanlarıyla yürüttüğü metro projelerinin önemli bölümünün tamamlandığını, bazı hatlarda ise çalışmaların devam ettiğini kaydetti.Hattın tamamlanmasıyla birlikte Pendik ve Kaynarca bölgesindeki ulaşımın daha hızlı ve konforlu hale gelmesi hedefleniyor. Projenin, mevcut metro ağlarıyla entegre çalışarak Anadolu Yakası’ndaki toplu ulaşım kapasitesine katkı sağlaması bekleniyor.
Aslan, inceleme sırasında yaptığı açıklamada, İstanbul’un farklı bölgelerinde planlanan yeni metro projelerine de değinerek özellikle Avrupa Yakası’nda gündemde bulunan bazı hatlar için gerekli süreçlerin tamamlanmasının önemine dikkat çekti.Anadolu Yakası’nda son yıllarda raylı sistem yatırımlarının önemli ölçüde arttığını belirten Aslan, merkezi yönetim ve yerel yönetim tarafından hayata geçirilen projelerin bölgedeki ulaşım altyapısını güçlendirdiğini ifade etti.Programın ardından Nuri Aslan, metro hattında görev yapan çalışanlarla bir araya gelerek yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı ve şantiye sahasında incelemelerini tamamladı.
Aslan, inceleme sırasında yaptığı açıklamada, İstanbul’un farklı bölgelerinde planlanan yeni metro projelerine de değinerek özellikle Avrupa Yakası’nda gündemde bulunan bazı hatlar için gerekli süreçlerin tamamlanmasının önemine dikkat çekti.Anadolu Yakası’nda son yıllarda raylı sistem yatırımlarının önemli ölçüde arttığını belirten Aslan, merkezi yönetim ve yerel yönetim tarafından hayata geçirilen projelerin bölgedeki ulaşım altyapısını güçlendirdiğini ifade etti.Programın ardından Nuri Aslan, metro hattında görev yapan çalışanlarla bir araya gelerek yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı ve şantiye sahasında incelemelerini tamamladı. 
















