İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), kentteki aktif yeşil alan miktarını artırmaya yönelik çalışmalarına yeni bir projeyle devam ediyor. Hayata geçirilen uygulama kapsamında park ve bahçelere meyve ağaçları dikilerek hem şehir ekolojisine katkı sağlanması hem de vatandaşların doğayla daha yakın bir bağ kurması hedefleniyor.
İBB'nin başlattığı proje sayesinde
İstanbul parkları yalnızca dinlenme ve yeşil alan ihtiyacını karşılamakla kalmayacak, aynı zamanda meyve veren ağaçlarla İstanbullulara farklı bir deneyim sunacak. Böylece şehir yaşamında unutulmaya yüz tutan "dalından meyve yeme" kültürünün yeniden canlandırılması amaçlanıyor.

İlk etapta 43 meyve ağacı dikildi
Projenin ilk uygulama alanları
Baltalimanı Yaşam Vadisi ile
Sultanbeyli Gölet Parkı oldu. Bu iki noktada toplam 43 meyve ağacı toprakla buluşturuldu.Dikilen ağaçlar arasında nar, kayısı, vişne, kiraz, elma, erik, şeftali, armut, hünnap ve Trabzon hurması gibi farklı türler yer alıyor. İBB, vatandaşların kolaylıkla ulaşabileceği parkları tercih ederek meyve ağaçlarını kent yaşamının bir parçası haline getirmeyi amaçlıyor.
Şehir ekolojisine katkı sağlayacak
Meyve ağaçlarının bahar aylarında çiçekleriyle, yaz ve sonbahar döneminde ise ürünleriyle parkların doğal zenginliğini artırması bekleniyor. Projenin aynı zamanda şehirde biyolojik çeşitliliğin güçlendirilmesine katkı sunacağı ifade ediliyor.Yeni dikilen fidanların sağlıklı gelişebilmesi için bakım ve uyum çalışmaları sürdürülecek. Ağaçların köklerini güçlendirmesinin ardından önümüzdeki birkaç yıl içerisinde İstanbulluların parkta yürüyüş yaparken dalından meyve toplayabilmesi hedefleniyor.İBB, bu uygulamayla hem kentteki yeşil alanların niteliğini artırmayı hem de gelecek nesillere daha yaşanabilir ve üretken parklar bırakmayı amaçlıyor.